Etkinlik programı 5 gün, sabah ve öğle oturumları şeklinde gerçekleştirilecektir.
SAAT/GÜN |
|
09:00-09:30 |
Açılış ve Tanıtım |
|
1. GÜN: Hizmet Tasarımı ve Duygu Tasarımı |
09:45 – 10:45 |
DERS ADI: Hizmet Tasarımına Giriş |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Eren |
|
DERS KONUSU: Hizmet tasarımı kavramı ve süreçleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hizmet tasarımının temel bileşenleri, hizmet ve ürün arasındaki farklar, hizmet ekonomisinin yükselişi ve önemi, hizmet tasarımının tanımı ve temel ilkeleri, hizmet tasarım süreci, hizmet ekosistemlerini anlatılacaktır. |
|
10:45-11:00 |
Kahve Molası |
11:00 -12:00 |
DERS ADI: Hizmet Tasarımında Kullanıcı Deneyimi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Eren |
|
DERS KONUSU: Hizmet tasarımında kullanıcıların deneyimlerine odaklı yaklaşımlar |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kullanıcı deneyimi ve hizmet tasarımı arasındaki bağlantı, kullanıcı odaklı tasarım ilkeleri, kullanıcı ihtiyaçlarının analiz edilmesi ve içgörülerin elde edilmesi turizm bağlamında anlatılacaktır. |
|
12:00-13:00 |
Öğle Yemeği |
14:00 -15:00 |
DERS ADI: Hizmet Tasarımı Araç ve Teknikleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Eren |
|
DERS KONUSU: Hizmet tasarımı teknikleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Persona oluşturma, prototipleme teknikleri, senaryo yazımı, görsel düşünme teknikleri anlatılacaktır. |
|
15:00 -16:00 |
DERS ADI: Uygulama: Hizmet Tasarımı Vaka Çalışması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Eren |
|
DERS KONUSU: Başarılı vaka örnekleri ve grup çalışması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Başarılı hizmet tasarımı projeleri ve vaka incelemeleri, öğrencilerin grup çalışmasıyla hizmet tasarımı projeleri geliştirmesi, uygulamalı prototip çalışmaları yapılacaktır. |
|
16:00:16:15 |
Kahve Molası |
16:30-18:00 |
DERS ADI: Fikir Üretme Aşamasına Giriş |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Muhammed Ali Erman |
|
DERS KONUSU: Tasarım Odaklı Düşünmede Fikir Üretme |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders içeriği kapsamında fikir üretmenin önemi, fikir üretme teknikleri, yaratıcılığı tetikleyen faktörler, karşılaşılan engeller ve aşma yolları ile uygulamalı fikir üretimi ele alınacaktır. |
|
SAAT/GÜN |
2. GÜN: Tasarım Odaklı Düşünmeye Giriş |
09:00 – 10:00 |
DERS ADI: Tasarım Odaklı Düşünme 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Emel Şan Bayraktar |
|
DERS KONUSU: Tasarım Odaklı Düşünme Kavramına Giriş |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, tasarım odaklı düşünmenin ne olduğu ve bu metodolojinin beş temel aşaması olan empati kurma, tanımlama, fikir üretme, prototipleme ve test etme süreçleri tanıtılacaktır. |
|
10:00-10:30 |
Kahve Molası |
10:30 -11:30 |
DERS ADI: Tasarım Odaklı Düşünme 2 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Emel Şan Bayraktar |
|
DERS KONUSU: Tasarım Odaklı Düşünme Aşamaları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, tasarım odaklı düşünmenin ne olduğu ve bu metodolojinin beş temel aşaması olan empati kurma, tanımlama, fikir üretme, prototipleme ve test etme süreçleri tanıtılacaktır.. |
|
11:30 -12:30 |
DERS ADI: Tasarım Odaklı Düşünmeye 3 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Emel Şan Bayraktar |
|
DERS KONUSU: Tasarım Odaklı Düşünme Aşamaları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, tasarım odaklı düşünmenin ne olduğu ve bu metodolojinin beş temel aşaması olan empati kurma, tanımlama, fikir üretme, prototipleme ve test etme süreçleri tanıtılacaktır.. |
|
12:30-13:30 |
Öğle Yemeği |
13:30 -14:30 |
DERS ADI: Turizm Sektöründe Tasarım Odaklı Düşünme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şule Aydın |
|
DERS KONUSU: Turizm Sektöründe Tasarım Odaklı Düşünme Örnekler |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tasarım odaklı düşünmenin turizm sektörü açısından önemi anlatılarak sektörde başarılı tasarım odaklı düşünme örnekleri incelenecektir. |
|
14:30 -15:30 |
DERS ADI: Uygulama: Problemin Belirlenmesi ve Tasarım Odaklı Düşünme Yöntemi ile Çözüm Yöntemleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Emel Bayraktar |
|
DERS KONUSU: Öğrenciler teorik olarak öğrendikleri tasarım odaklı düşünme yöntemlerini kullanarak karmaşık problemleri çözmeye yönelik stratejiler geliştirir. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğrencileri teorik olarak aldıkları bilgileri uygulayabilecekleri bir uygulama ortamı oluşturmak ve projeler geliştirmek |
|
15:30-16:00 |
Kahve Molası |
16:00 -17:30 |
DERS ADI: Uygulama: Empati ve Problem Tanımlama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Muhammed Ali Erman |
|
DERS KONUSU: Tasarım odaklı düşünmenin ilk iki basamağı olan empati kurma ve problem tanımlama süreçlerinin anlaşılması ve uygulanması. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, tasarım odaklı düşünmenin ilk aşamaları olan empati kurma ve problem tanımlamaya odaklanmaktadır. Öncelikle, insan merkezli tasarımın amacı ve önemi ele alınacaktır. Ardından, empati kurma sürecinde kullanıcıyı anlamak, gözlem yapmak ve empati haritalarını kullanmak üzerinde durulacaktır. Sonrasında, öğrenciler problem tanımlama aşamasında topladıkları verileri analiz ederek temel bir problem ifadesi oluşturmayı öğreneceklerdir. Ders, bu iki aşamanın küçük grup uygulamaları ve tartışmalarla pekiştirilmesiyle tamamlanacaktır. |
|
SAAT/GÜN |
3. GÜN: Deneyim Tasarımına Giriş ve Atölye Çalışmalar |
09:00 – 10:00 |
DERS ADI: Deneyim Tasarımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Eren |
|
DERS KONUSU: Deneyim tasarımı kavramının tanımı ve kapsamı |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Deneyim tasarımının tanımı ve kapsamı, ürün, hizmet ve marka etkileşimlerinde deneyimin rolü, deneyim ekonomisi ve müşteri odaklılık kavramlarını içermektedir. |
|
10:00-10:30 |
Kahve Molası |
10:30 -11:30 |
DERS ADI: Müşteri Deneyimi Haritalama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu EREN |
|
DERS KONUSU: Bu ders, müşteri yolculuğunu adım adım haritalamayı ve her temas noktasındaki deneyimleri optimize etmeyi hedefler. Öğrenciler, müşteri davranışlarını anlamayı, temas noktalarını analiz etmeyi ve deneyim iyileştirme stratejileri geliştirmeyi öğreneceklerdir. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, müşteri deneyimi ve yolculuk haritalama kavramı, temas noktalarının (touchpoints) tanımlanması, müşteri yolculuğunun görselleştirilmesi, haritalama sürecinde kullanılan araçlar, müşteri deneyimi haritalama örneklerini içermektedir. |
|
11:30 -12:30 |
DERS ADI: Uygulama: Turizmde Deneyim Tasarımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Eren |
|
DERS KONUSU: Bu ders, turizm sektöründe deneyim tasarımına odaklanarak turistlerin unutulmaz ve anlamlı deneyimler yaşaması için stratejik yaklaşımlar geliştirmeyi öğretir. Öğrenciler, turizm deneyimlerini planlama, kullanıcı ihtiyaçlarını analiz etme ve yaratıcı tasarım süreçleriyle iyileştirme becerileri kazanacaklardır. Ders kapsamında turizmde müşteri yolculuğunun her aşamasında benzersiz deneyimler oluşturmak için uygulamalı proje geliştirilecektir. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, turizm destinasyonu için özgün bir deneyim tasarımı projesi geliştirme, deneyim tasarım süreci: Planlama, prototipleme ve test aşamaları, proje sunumu ve geri bildirimlerle iyileştirmeyi içermektedir. |
|
12:30-13:30 |
Öğle Yemeği |
13:30 -14:30 |
DERS ADI: Duygu Tasarımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ferda Üstün |
|
DERS KONUSU: Duygu tasarımına giriş |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Duygu kavramı, temel duygular ve duyguların sınıflandırılması, duyguların psikolojisi, duyguların hiyerarşisi anlatılacaktır. |
|
14:30 -15:30 |
DERS ADI: Duygu Tasarımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ferda Üstün |
|
DERS KONUSU: Duygu tasarımı ve turizm sektöründen örnekler |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Duygu tasarımı nedir?, Duygu tasarım ilkeleri? (Renk psikolojisi, tipogragi ve görsel unsurlar, ses ve duygu, duyusal tasarım( görme , işitme, dokunma), duygu tasarımı ve inovasyon, turizm sektöründe başarılı duygu tasarım örnekleri anlatılacaktır. |
|
15:30-16:00 |
Kahve Molası |
16:00 -17:30 |
DERS ADI: Uygulama: Fikir Üretme ve Prototip (Model Geliştirme) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Muhammed Ali Erman |
|
DERS KONUSU: Tasarım odaklı düşünmenin üçüncü ve dördüncü basamakları olan fikir üretme ve prototip oluşturma süreçlerinin anlaşılması ve uygulanması. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, tasarım odaklı düşünmenin fikir üretme ve prototip oluşturma aşamalarına odaklanacaktır. İlk olarak, beyin fırtınası ve zihin haritaları gibi teknikler kullanılarak belirlenen problemler için yaratıcı çözümler üretilecektir. Ardından, seçilen fikirlerin somut hale getirilmesi amacıyla basit prototipler(modeller) oluşturulacaktır. Bu süreçte öğrenciler, prototipleri kullanarak geri bildirim alacak ve fikirlerinin uygulanabilirliğini test edeceklerdir. Ders, deneme-yanılma yöntemi ve grup tartışmalarıyla öğrenmeyi pekiştirecektir. |
|
|
SAAT/GÜN |
4. GÜN: Sürdürülebilir Turizm ve Tasarım Odaklı Düşünme İlişkisi |
09:00 – 10:00 |
DERS ADI: Sürdürülebilir Turizmde Tasarım Odaklı Düşünme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tibethan Memişoğlu |
|
DERS KONUSU: Sürdürülebilir turizmde tasarım odaklı düşünme prensiplerinin uygulanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, sürdürülebilir turizmin temel prensiplerini tanıtır ve tasarım odaklı düşünme süreçlerinin bu alandaki sorunları nasıl çözebileceğini tartışır. Öğrenciler, sürdürülebilir turizmin zorluklarını ele alarak yenilikçi ve kullanıcı odaklı çözümler geliştirmeyi öğrenirler. |
|
10:00-10:30 |
Kahve Molası |
11:30 -12:30 |
DERS ADI: Sürdürülebilir Turizmde İnovatif Uygulamalar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tibethan Memişoğlu |
|
DERS KONUSU: Sürdürülebilir turizmde yenilikçi çözümler ve uygulamalar |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, sürdürülebilir turizmde dünya genelinde başarılı inovasyon örnekleri ele alınır. Öğrenciler, yeni teknolojilerin ve yöntemlerin turizm sektöründeki sürdürülebilirlik sorunlarına nasıl çözüm sunduğunu öğrenirler. Ayrıca, turizm işletmelerinde inovasyon stratejilerinin nasıl uygulanabileceği de tartışılır. |
|
12:30-13:30 |
Öğle Yemeği |
13:30 -14:30 |
DERS ADI: Sürdürülebilir Destinasyonlar için Tasarım Odaklı Çözümler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şule Aydın |
|
DERS KONUSU: Sürdürülebilir destinasyon yönetiminde yaratıcı çözümler geliştirme |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, turizm destinasyonlarının sürdürülebilir şekilde yönetilmesi için tasarım odaklı düşünme tekniklerini kullanmayı öğretir. Öğrenciler, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik hedeflerini karşılayacak yenilikçi hizmet modelleri geliştirir ve bu çözümleri destinasyon yönetimi ile entegre ederler. |
|
14:30 -15:30 |
DERS ADI: Uygulama: Sürdürülebilir Turizm Projesi Geliştirme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şule Aydın |
|
DERS KONUSU: Sürdürülebilir Turizm Projesi Geliştirme |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu uygulamalı atölyede öğrenciler, sürdürülebilir turizm odaklı projeler geliştirirler. Gruplar halinde çalışarak yaratıcı ve sürdürülebilir projeler tasarlar, projelerini sınıfla paylaşır ve geri bildirim alırlar.. |
|
15:30-16:00 |
Kahve Molası |
16:00 -17:35 |
DERS ADI: Uygulama: Test Etme ve Değerlendirme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Muhammed Ali Erman |
|
DERS KONUSU: Tasarım odaklı düşünmenin son aşamaları olan test etme ve değerlendirme süreçlerinin anlaşılması ve uygulanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, tasarım odaklı düşünmenin test etme ve değerlendirme aşamalarını ele almaktadır. İlk olarak, oluşturulan prototiplerin(modellerin) hedef kullanıcılarla test edilmesi sağlanacak ve bu süreçte kullanıcı geri bildirimleri toplanacaktır. Öğrenciler, geri bildirimleri analiz ederek prototiplerin(modellerin) güçlü ve zayıf yönlerini belirleyeceklerdir. Bu aşamada, kullanıcı deneyimi ve işlevsellik gibi kriterler değerlendirilerek iyileştirme yapılacak alanlar belirlenecektir. Test etme sürecinin ardından öğrenciler, yapılan değerlendirmelere dayanarak prototiplerini(modellerini) geliştirecek ve tekrar test edeceklerdir. Bu yönüyle ders, sürekli iyileştirme anlayışını pekiştirerek tasarım sürecinin döngüsel yapısını ortaya koyacaktır. |
|
|
SAAT/GÜN |
5. GÜN: Sunumlar ve Sertifikasyon |
09:00 – 10:00 |
DERS ADI: Final Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Muhammed Ali Erman |
|
DERS KONUSU: Final Sunumlarının Değerlendirilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, öğrencilerin proje süresince ürettikleri fikirleri, geliştirdikleri prototipleri (modelleri) ve uyguladıkları çözümleri sundukları bir final etkinliğidir. Öğrenciler, projelerini görsel ve sözlü sunum teknikleriyle aktarır ve dersin öğretim elemanından geri bildirim alırlar. |
|
10:00-10:30 |
Kahve Molası |
10:30 -11:30 |
DERS ADI: Final Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Duygu Eren |
|
DERS KONUSU: Final Sunumlarının Değerlendirilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, öğrencilerin proje süresince ürettikleri fikirleri, geliştirdikleri prototipleri (modelleri) ve uyguladıkları çözümleri sundukları bir final etkinliğidir. Öğrenciler, projelerini görsel ve sözlü sunum teknikleriyle aktarır ve dersin öğretim elemanından geri bildirim alırlar |
|
11:30 -12:30 |
DERS ADI: Final Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şule Aydın |
|
DERS KONUSU: Final Sunumlarının Değerlendirilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders, öğrencilerin proje süresince ürettikleri fikirleri, geliştirdikleri prototipleri (modelleri) ve uyguladıkları çözümleri sundukları bir final etkinliğidir. Öğrenciler, projelerini görsel ve sözlü sunum teknikleriyle aktarır ve dersin öğretim elemanından geri bildirim alırlar |
|
12:30-13:30 |
Öğle yemeği |
13:30-15:30 |
Sunumların Değerlendirilmesi |
15:30-16:00 |
Kahve Molası |
16:00-17:00 |
Genel Değerlendirme ve Sertifika Takdimi |
|